søndag 30. august 2015

Elsker deg pakkeselet mitt!


Nå som ferien vår er på siste dagen blir jeg nok engang påminnet hvor høyt jeg setter pris på pakkeselet mitt som sjelden klager over at jeg nok engang har pakket med meg alt for mye.

Etter flere år som speider og mottoet: Alltid beredt! Er jeg stortsett alltid beredt for vær, vind og hva som skulle oppstå når familien er på tur.

En ting jeg kanskje ikke lærte meg i speiderkarrieren min var å kunne pakke nøkternt  og samtidig alltid være forberedt. Da er det svært godt å ha ett pakkesel som mumler litt for seg selv, smiler før han lasser på med bagger, poser, kofferter og hva det måtte være som jeg har funnet lurt å pakke i. Han klager sjelden over mengden, men jeg får gjerne tilbakemeldinger på hva jeg har brukt å pakke i og som gjør det uegnet å bære flere enheter omgangen.

Noen ganger kan jeg faktisk føle meg litt til overs når han pakker på seg alt fra bilen og traver avgårde før jeg har rukket å løfte barna ut av bilen. Etter litt erfaring har ansvaret blitt fordelt.

Pakkeselet tar seg av bæringen, jeg tar barna.

Og det hjelper ikke spørre om hjelp, han har jo allerede lasset på hvorfor lesse av da, svarer han ofte i en eller annen vri før han traver avsted videre.

Du skal vite en ting, kjære pakkesel, du er uverderlig!

Elsker deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar