søndag 19. april 2015

Norges største barseltreff


Takket være billetter vunnet hos Nøstebarn fikk en mamma fra barselgruppen og jeg billetter til Norges største barseltreff arrangert av Aftenposten på Ringen kino i Oslo. Ett flott informativt tiltak for oss foreldre.
Før det hele startet holdt Møller bil Etterstad/Besafe, Nøstebarn, Maam og Sovekarin infostander på utsiden. Inne i kinosalen var det satt ut goodiebags( mye,mye bra!)

Mye spennende i posen!


Det var lagt opp til at mor og barn fikk hvert sitt sete slik at det var god plass til amming, mating og skifting.
Det hele startet med informasjon fra Nøstebarn om deres produkter og hvorfor bruke ull hele året. Etterfulgt av Møller bil Etterstad som påpekte hvor viktig riktig sikring av barn i bil er. Dette er noe jeg selv brenner for, det å holde barna bakovervendt så lenge som mulig. 
Vi ble vist denne filmen fra Trygg Trafikk som viser hva forskjellen kan utgjøre ved en ulykke.



Ringen kino fortalte litt om babykino og viste trailere på kommende storfilmer. Helt stille i salen ble det, alle de små fulgte fascinert med på den store skjermen. Sovekarin var ikke like heldig med forholdene under sitt foredrag da flere små begynte å bli utålmodige og mange begynte å forlate salen. Trist synes nå jeg da Sovekarin har mange gode tips å komme med både til minsten på snart 9 måneder og til storesøster på 3 år.
Foredraget ble nok noe kortet ned og hun hoppet over flere elementer, men jeg ble allikevel så overbevist at jeg endte med å kjøpe med boken hennes hjem. Så får vi se om boken kan hjelpe oss fremover for bedre nattesøvn:)



Jeg syns treffet var bra, men savner litt servering av drikke eller snacks underveis. Veldig bra tiltak som jeg håper fortsetter fremover. Ett sted hvor foreldre kan bli inspirert og informert i en hektisk hverdag og samtidig kan møte andre i samme situasjon.
Neste treff er 20. Mai, dessverre er jeg selv i en jobbe periode, men anbefaler andre mammaen og pappaer å melde seg på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar