lørdag 7. februar 2015

Nordmenn er født med ski på bena..



Titt og ofte hører man at nordmenn er født med ski på bena. Og det er vi jo forsåvidt. Når vi var små gikk man på ski hjemme, i barnehagen, på skolen. det var skirenn eller karusellrenn nesten hver eneste helg.

Men hva skjedde da vi rundet 20 år, glemte vi alt? Mistet vi skiene?

For min del så skjedde det så mye annet at man ikke lenger prioriterte og fikk tid til å opprettholde skikunnskapene.
Dette kan man angre stort på når man får barn. Hvem skal da lære bort til de små? Datteren min på snart 3 påpekte sist vi gikk på ski, at det kanskje var best at hun kjørte med pappa ned bakken....

Jeg forstår henne godt. Skikunnskapene mine kan vel kvalifiseres i å være noe rustne. I tillegg har bratte bakker blitt en frykt.
Kanskje det rett og slett blir hun som må lære meg opp?

Har googlet litt og det finnes ganske mange kurs for oss som er noe rustne innenfor langrenn. Kanskje det er det som må til? Så treåringen ikke velger meg bort neste gang.

Svært mange utøvere i ulike grener skylder på at utstyret ikke fungerte, smøringen var feil når resultatet ikke går den rette veien.
Her i huset har vi nå gått til investering av en Nordic Cab pulk/sykkelvogn/turvogn, så nå kan vi ikke lenger skylde på at utstyret er feil...

Tur referat kommer:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar