fredag 20. februar 2015

Brodder for gamle mennesker og tanter?

For meg har brodder vært noe gamle mennesker brukte for å ikke skli og få lårbeinsbrudd, men jeg har de siste ukene innsett at brodder er for alle.
Denne vinteren har det vært kaldt og mildt om hverandre og det har ført til at det har vært mange dager med glatt føre.
De har til tider vært en risikosport å skulle manøvrere en barnevogn med en liten i og en tre åring ved siden av.

Etter å ha hentet min eldste i barnehagen her om dagen og klar for bakken hjem, freste nabodamen med ungen sin forbi mens jeg slet oppover den glatte bakken.

Brodder sa hun og smilte til meg, mens hun og ungen passerte oss.

Har Svigerfar rett?Er ikke brodder bare for de gamle lenger?

Etter tips fra nabodamen tok jeg turen til Enklere liv i Asker hvor jeg fikk bakoversveis, så mange ulike type brodder hadde jeg ikke sett for meg.

Det er brodder for vanlig turbruk, løping. til barn, til pensko. Med og uten pigger.
Ikke er det dyrt heller.

Jeg endte opp med en variant til meg og datteren min med tanke på til- og fra barnehagen. Den varianten jeg valgte kom svært godt ut i en test fra Din Side og kostet ikke mer enn 149 kr.


Da vi skulle teste de på vei hjem fra barnehagen for første gang må jeg si at jeg ble overrasket over det gode festet vi hadde. Datteren min hadde overraskende god tro til sine brodder og gikk den bratteste og glatteste veien uten problemmer.

Dette er å anbefale!

Viktig å bemerke seg at brodder ikke fungerer overalt, Kombinasjonen snø og is gjør de ikke like sikre, ei heller i svært bratte nedoverbakker. Merket også at jo mer man stolte på broddene og gikk med full tyngde på skoene, jo bedre satt de.

Brodder har nok kommet for å bli, også hjemme hos oss:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar