onsdag 25. mars 2015

Storesøsters forunderlige verden: Hvor er tassen?

Små barn lager ofte deres egne ord eller tolkninger av det riktige ordet. Våre barn er intet unntak. I det siste har vårt eldste barn snakket mye om tassen og jeg har hatt store problemer med å skjønne hva det gjelder.

Er det en hund?katt?ett tre?
Hva kan det være?
På vei hjem fra barnehagen fikk vi løsningen.
Der er tassen mamma!

Jeg ser rundt meg. Ingen katt, ingen hund å se.
Hvor da sier jeg?
Der er tassen!
Hun peker mot ett lokk på bakken.

Mysteriet er løst! Tassen er gassen!

Så kommer neste problem, hvordan forklare en tre åring hva gass er?
Jeg prøver så godt jeg kan. Treåringen ser skeptisk på meg, rister på hodet og går tilbake til gassen.

Bare gå du mamma, jeg skal titte litt på gassen...





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar