torsdag 7. juli 2016

Endelig sommerferie - og sol!

På stranden og forsåvidt ellers i solen er våre barn utstyrt med uvtøy, mens andre barn flyr rundt naken eller bare truse/bleie. Det er to grunner til at det ser ut som mine barn er overkledd i solen. Den ene grunnen er rett og slutt at det er en ekstra trygghet i forhold til det å bli solbrent. Begge våre barn blir smurt før de kommer i solen, men så badenymfer som de er så stoler jeg verken på solkremen eller på at vi voksne skal klare å få oppdatert smøringen i tide.
Den andre grunnen er at det dessverre på offentlige strender finnes mennesker som ikke ser på barn på samme måten som oss og jeg ønsker ikke å gi de muligheten til å bli tilfredsstilt via mine barn.
Kanskje jeg er i overkant hønemor her, men man hører stadig om barn som blir overgrepet på steder som skulle vært deres trygge soner.
Så lenge barna synes det er helt greit med uvtøy så vil de fortsette å bruke det. Nå finnes det jo så mye fint og morsomt uvtøy i forskjellige farger og med ulikt motiv.

Da er det bare å gjøre seg klar for nok en dag på stranden, minstejenta på straks to har nettopp fått seg armringer. Hun tror nemlig hun kan svømme. Hun er så påståelig at hun står på kanten av de store bassengene, ser på armene jeg strekkker ut til henne og sier " jeg svømmer" for så å hoppe ut i vannet, mens hun prøver å unngå armene mine. Hun kan jo tross alt svømme☺️☺️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar